Städer.

Nu har jag varit bosatt i snart tre år i Falun. Jag har haft mycket, mycket kul och träffat många helt fantastiska människor! Men ändå, det händer ju inget i stan eller i Dalarna egentligen. Det finns något sorts mörker, någon slags tomhet. Svårt att sätta exakt finger på det. Men ta till exempel Tranås...en tredjedel så stort som Falun ungefär och här anordnas det Tranås Musikfestival, Grillnatta och massa andra saker på stan. Musikfestivalen ska ha hit Jerry Williams, Black Ingvars, Melody Club och andra band som drar folk. I Falun har de Rix FM och Falukalaset. Jag lyssnar inte på något av banden, men min poäng är i alla fall att det skulle kunna hända så mycket mera i Falun! Visst, de har världscupen i skidor och så men det behövs annat också. Faktiskt. Så Tranås, jag kommer aldrig flytta tillbaka - men det finns bra saker med dig också! Fred.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hopplös tomhet!

2009-08-11 @ 18:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0